Erdogan de nieuwe Gadaffi

erdogan twitter

Erdogan is een grote trotste Turkse man. Hij is zo trots dat het op zijn lange getrapt is met een komisch liedje en met opmerkingen van een cabaretier. Hij regaeerde zo zwaar dat ik me afvraag of hij niet in werkelijkheid een naar doner stinkende piemel heeft en kinderen neukt. Het laatste hoop ik niet, het eerste is zijn probleem.
Gadaffi had met Erdogan onder andere de voorliefde voor vrijheid van meningsuiting. Daarnaast waren beide druk bezig met mislukte buitenlandse beleid visies om iedereen naar de eigen pijpen te laten dansen.
Gadaffi droomde eerst ervan dat zijn tanks in iedere Afrikaanse en Zuid Europese hoofdstad stonden. Later een auto en boot zijn luchtvaartmaatschappij goedkope vluchten naar grote delen van Afrika aan. Dit mogelijk dankzij zeer goedkope kerosine. Wat olie geld deed het ook goed.
Erdogan heeft een moskee laten bouwen. Een moskee die 100 miljoen dollar heeft gekost. Tot overmaat van ramp zal Obama bij de opening zijn. Wat de President van de Verenigde Staten daar moet doen is mij niet helder, of is hij een Moslim? Hij is als Moslim opgevoed toen hij in Indonesië woonde en Kenia kent een grote gemeenschap zeer gewelddadige Moslims.
Beide landen spelen in de vluchtelingencrisis een cruciale rol. Beide landen hebben geld gekregen vanuit Europa om de vluchtelingen opvang daar te regelen. Hiermee maakt Europa zich chantabel aan despoten.
Erdogan is zeer goed in het onderhandelen. Hij had het gepresteerd om zo’n 3 mijard in 1 maand te verkrijgen. Vraag mij af waarom Merkel ermee instemde. Zuid Europa is hartstikke failliet, Duitsland en Scandinavië moeten betalen. Het grote probleem is echter wat er gebeurt als hij boos is. Nou is het niet zo moeilijk om hem boos te maken, een liedje maakt hem al woedend. Dit gedicht zal hem doen ontploffen.
Dat Erdogan iets om zogenaamde Europese waarden geeft geloof ik niet. Hij vermoord journalisten, hij sluit ze op en is druk bezig er kampioen in te worden. Zoveel mogelijk journalisten opsluiten. Gooi daar de Turkse gemeenschap bij die in Europa zit en bereid is om zijn bevelen uit te voeren. Of het nou applaudisseren bij een bomaanslag in Brussel is, een kritische denker vermoorden. Allemaal geen probleem.
Nou spreekt Europa ook met twee tongen. De PKK is, volgens Turkije, een terroristische organisatie. Persoonlijk vind ik de grijze wolven gevaarlijker, maar op de PKK heb ik geen helder zicht. Het is een gewelddadige afscheidingsbeweging, die zijn doorgaans terroristisch in de ogen van het land waar ze vanaf willen, om door andere landen heerlijk als vrijheid strijder genoemd te worden. Het verschil tussen een terrorist en vrijheidsstrijder is nou niet iets wat mij helder is.
Niet alles is fout uit Turkije. Ik heb de aanbieding om Turkish Airlines als company airliner te gebruiken. Een zeer scherp contract. Vrees dat dit er niet meer in zit. Daarom zal ik het houden op Hainan Airlines of Finnair.

 

Geef een reactie

