Een leven zonder telefoon

Ik sta bekend als oer zuinig, als gierig en dat is een imago waar ik zeer trots op ben. Ik heb hard gewerkt om dat imago te realiseren. Altijd de laagste prijs zoeken, altijd het onderste uit de kan willen en goed voor jezelf (zeker in financieel opzicht) zorgen.

Een jaar of 2 geleden heb ik een smartphone uit China gehaald. Eigenlijk zocht ik een mp`3 speler, om podcasts te luisteren, en na wat rondzoeken bleek een smartphone uit China goedkoper dan een mp3 speler. Best.

De prijs was zo laag dat ik er 100% zeker van ben dat er geen kinderarbeid bij betrokken was. Kinderen zouden te duur zijn, ieder mens zou te duur zijn. De verzendkosten waren in verhouding absurd. Het kostte 7,50 Euro om het pakje via aangetekende post naar Nederland te krijgen (via Zurich). Wel jammer dat het pakje ruim 2 dagen op Schiphol heeft gelegen.

Nou is de telefoon aan het einde van zijn leven aan het komen. Er moeten 2 dingen vervangen worden:

  • de batterij
  • de achterkant

Een nieuwe, of tweedehands telefoon, is iets wat ik overweeg. Waarschijnlijk is het goedkoper om te doen dan het repareren. Nu de batterij dreigt te ontploffen is het niet verstandig de smartphone aan te zetten.

Er is iets wat ik verschrikkelijk mis: twitter. Ik ben er duidelijk aan verslaafd. Het is iets waar ik niet zonder kan. De wereld laten weten wat ik heb gekookt, interessant nieuws en videos delen en ga zo maar door. Lees maar eens wat ik publiceer: twitter.com/lodewijkhof

Wat ik niet mis: telefoontjes krijgen. Callcenters die je iets willen aansmeren. Enquetes, gedoe en ambtenaren die hun onvrede willen uitspreken. Zeer spijtig voor die ambtenaren. Het schijnt dat hun geluk in het leven van mij afhankelijk is. Tsja, ben ik verantwoordelijk voor hun geluk? Hoop het niet voor ze want er is bij mij geen enkele intentie om iets voor hun te doen.

Dit heeft ook een mooi pluspunt: de productiviteit van mij is drastisch omhoog gegaan. Enkele achterstanden werk ik in een snel tempo weg. Een flink aantal projecten komt eindelijk (veel te laat) van de grond en het aantal promotionele samenwerkingen gaat omhoog. Ik luister veel meer audioboeken (die het Loket Aangepast Lezen mij toestuurt).Ik heb zelfs met iemand afgesproken om dagelijks te gaan joggen, tsja ik die aan mijn conditie werk.

Nou is de grote vraag voor mij: ga ik mijn telefoon laten repareren of niet? Voor afspreken is het wel handig, twitter mis ik overduidelijk. Of ga ik een tweedehands telefoon kopen?

Geef een reactie

