Sylvana Simons gaat bij Denk

Sylvana Simons gaat de politiek in. Ze heeft zich aangesloten bij de politieke beweging Denk. De partij die, tot op heden, uitsluitend bestaat uit minderheden. Wat dat betreft komt haar gang naar de politiek, voor mij, niet als een verrassing. Ik had verwacht dat ze op zeker had gespeeld en voor de PvdA had gekozen.

Bij mij is Sylvana Simons, op politiek terrein, pas in beeld gekomen toen ze zich uitsprak in het Zwarte Piet debat en duidelijk maakte dat ze een tegenstandster is van de methode hoe in Nederland, middels het Sinterklaas feest, kinderen plezier hebben. Iets wat ze uiteraard mag zeggen, immers is vrijheid van meningsuiting een absoluut recht. Voor zover ik weet deelt alleen de opvolger van de communistische partij in Nederland verder de mening van haar in dit dossier, als ongetwijfeld de mening van Denk.

Ik ben geen grote voorstander van de politieke beweging Denk. Hoewel ze tenminste helderder en duidelijker zijn dan de PvdA (maar ja die steekt de eigen kiezers zo een mes in de rug) heb ik Denk altijd beschouwt als de partij voor hun die te lui zijn om te werken (zonder subsidie), die de gewelddadige Islam een warm hart toedragen en die minimaal 20 jaar terug in de tijd leven. Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat Denk verboden moet worden, immers is vrijheid van meningsuiting een absoluut recht. Dus dat moet dan juist gelden voor hun waarmee ik het oneens ben.

Wat mij aan Sylvana Simons opvalt is het volgende. Ze praat over discriminatie van de zwarte mensen. Zal je mij niet over horen, mag ze zeggen, vinden en dat moet ze vooral doen. Alleen voor de zwarte lijst (npo radio 6 en npo radio 2) ging ze in bad in de olie of teer (weet niet wat het precies is dus daar wil ik vanaf zijn). Wat ze daarmee deed was volledig alle vooroordelen bevestigen. Wat als er voor de promotie van de zwarte lijst een blanke was gebruikt? Had mij een stuk beter geleken, al was het maar omdat muziek mensen hoort te verbroederen en niet hoort te splitsen in verschillende doelgroepen. Dat dan uitgerekend de publieke omroep een hitlijst opzet die gebaseerd is op kleur en verwijst naar de huidskleur van muzikanten zet mij aan het denken.

Als ze een Nederland van inclusiviteit nastreeft ben ik zeer benieuwd wat ze te zeggen heeft over hun die getroffen zijn door de Armeense genocide, verzorgd door de Turken. Wat ze te zeggen heeft tegen hun die vrijheid van meningsuiting een absoluut recht vinden, niet zoals Erdogan of hoe ze erover denkt dat de werkloosheid in Nederland eindelijk afneemt terwijl er 100.000 laffe gelukszoekers opgevangen moeten worden die het lef missen om ten strijde te trekken tegen Islamitische terreur.

Ik ben wel zeer benieuwd hoeveel stemmen ze gaat krijgen. Hoeveel mensen in Nederland delen haar mening om de plezier van kinderen te liquideren, hoeveel mensen delen het hypocriete gedoe van discriminatie op huidskleur maar dan wel eventjes doodleuk jezelf overgooien met olie of teer.

Dat ze geen mening heeft over de Armeense genocide slaat als een tang op een mager varken. Mensen worden de dood in gejaagd en ze heeft er geen mening over. Nou hoeft dat ook niet per se, Kuzu heeft duidelijk gemaakt hoe hij erover denkt toen de Tweede Kamer het erover had om de Armeense kwestie Armeense genocide te noemen. Hele debat niet komen opdraven en dan al schuimbekkend, als een dolle hond, ze riedel zeggen. Echter deed hij dat pas bij de stemverklaring, best slim gedaan.

Toegegeven ze weten bij Denk wel hun profilering te realiseren. Ebru Umar werd om wat tweets door Erdogan op landarrest verheerlijkt, zijn onderdanen gingen haar huis bekladden en bedreigen Ebru Umar en wat zegt Denk. Niets, ze tonen dat ze de lange arm van dictator Erdogan zijn. Een regeringsleider die snel op zijn veel te lange tenen getrapt is. Is dat het leven onder de inclusiviteit van Denk?

Het toppunt van waar haar denken fout gaat is hoe ze mensen definieert. Ze praat over Turkse Nederlanders, Marokkaanse Nederlanders, Surinaamse Nederlanders en ongetwijfeld wilt ze de hele samenleving zo opdelen. Dit is toch het voorbeeld van hokjesdenken? Is dit niet nou net het denken in wat ze zo veroordeelt? Nou heb ik een heel simpel voorstel: laten we gewon praten over Nederlanders. Laat die afkomst wegvallen, in Nederland heb je jezelf aan de Nederlandse wetgeving te houden, niet aan die van Suriname, Turkije, Marokko of wat dan ook.

Geef een reactie

