De detox kuur

Detox, je lichaam ontgiften heeft bijzondere uitwerkingen. Zelf zit ik in zo’n kuur. Ik heb het vrij simpel aangepakt: geen vlees, geen vis, geen kip, geen frisdrank en geen alcohol. Oftewel geen zeer lekker eten, geen spa fruit en geen witte wijn. Wat daarvoor in de plaats is gekomen: groente, fruit, water met schijfjes of stukken citroen en heel veel groene thee met jasmijn.

De reden dat ik hieraan begonnen ben is eigenlijk heel simpel. Het kan best wel eens gezond zijn om mijn lichaam (van binnen) eens goed te zuiveren. Tevens is het een mooie kostenbesparing. Groente en fruit is een stuk goedkoper dan vlees, vis en kip. Om over wijn nog maar te zwijgen. Hiernaast wil ik afvallen en dat gaat zo een stuk makkelijker (met fysiek zware arbeid: omspitten moestuin en 80 minuten lopen per dag). Vandaag ben ik begonnen met enkele buikspier oefeningen.

Oftewel: ik bespaar geld en ik ben wat gewicht aan het kwijtraken. Klinkt mij bijna te goed om waar te zijn. Oke, de effecten op mijn lichaam zijn helder. Ik zal, ongetwijfeld, gaan verrekken van de spierpijn in mijn buik. Ik gebruik mijn buikspieren alleen om te ademen (heb een buik ademhaling) en een grote achtertuin omspitten is iets wat mijn schouder spieren aanzienlijk belast. Ook deze zien amper lichaamsbeweging. Verder komt er geleidelijk aan meer gif uit mijn lichaam, oftewel ik bezoek zeer frequent de wc.

Het roept ook enkele vragen op: wat zit er allemaal in ons eten? Dat wijn ongezond is snapt ik. Spa Fruit zal niet geweldig gezond zijn, maar het is wel een stuk gezonder dan de andere frisdranken. De thee zal zeer goed op mijn lichaam werken. Hoe lang heeft al het gif nodig om uit mijn lichaam te gaan en zal ik vrijdag mijzelf redelijk goed voelen voor een leuk weekendje met een etentje op vrijdag avond?

De belangrijke vraag: waarom zijn al deze onderdelen en chemicaliën toegevoegd aan ons eten? ?Waarom niet wat meer puur natuur in ons eten? Wat zijn de voor en/of nadelen van de van al deze toevoegingen? Iedereen die geregeld de Keuringsdienst Van Waarde kijkt weet 1 ding: niets is wat het lijkt.

Geef een reactie

