Coolblue en mijn ervaring met ze

Coolblue, zo ongeveer de trots van Nederland. Een bedrijf dat door 3 studenten opgestart is als mp3 man en inmiddels de belichaming van het omnichannel distributie model. Ze verkopen ongeveer alles en claimen productspecialisten te hebben. Hetgeen boeiend is, ze hebbne dus specialisten op het gebied van thermosflesen, kookboeken, camera’s, telecom abonnementen. Iets waar ik persoonlijk mijn twijfels bij heb. In ieder geval niet in de fysieke winkels. Het kan financieel niet uit. Op het hoofdkantoor zou ik niet durven zeggen.

Bij Coolblue heb ik, in het verleden, enkele dingen gekocht:

  1. Een tablet (Sony en ja in de aanbieding),
  2. Een Toshiba satellite laptop,
  3. Laptop rugzak,
  4. Een food processor voor mijn fruit sap,
  5. Een headset,

Inmiddels heb ik, tot op heden, geen problemen gehad met de food processor. De tablet gebruik niet niet meer, dus daarover geen uitspraken. De rest heb ik geen problemen mee gehad. Om duidelijk te zijn:

  1. Toshiba laptop werkte niet meer (blek waterschade) en deze is door miscommunicatie kwijt geraakt, heb toen een andere (tweedehands) gekregen),
  2. De laptop rugzak zou waterdicht zijn, inmiddels heeft een medewerkster aangegeven dat deze niet meer waterdicht is,
  3. De headset deed het niet, kreeg meteen een andere en een klein verschil in geld is aan mij betaalt),

Waar ik de buik vol van heb is de rugzak. Ik liep in een bui en tsja wat zal ik zeggen. Laptops en water zijn geen geweldige mix. Hetgeen vrij frustreren is, er zat vrij veel content (vooral audio en .opt files) op. De wekelijkse back up was nog niet gebeurt. Oftewel: dubbel zo hard doortrekken om alles op tijd af te krijgen. Hetgeen bij mij geen glimlach oplevert.

Wat mij tot het schrijven van deze blog schrijft is het volgende. De laptoptas is niet waterdicht, zit binnen de garantie en Coolblue heeft (via twitter) aangegeven niets te kunnen doen. Hetgeen mij aanzienlijk veel wantrouwen geeft.

Inmiddels is mijn laptop gerepareerd. Niet door de mensen van Coolblue, maar door een Eindhovens bedrijfje genaamd ComputerBoetiek (ja qua spelling kan het beter, maar qua vakkennis geen geklaag).

Mijn smartphone heb ik zelf uit China laten komen, was nog geen 50 euro en dat ding doet het gewoon. Is er een probleem mee dan kan ongeveer iedere telefoon reparatie club de boel repareren of kunnen de vriendelijke mensen van Handyman een onderdeel regelen.

Waarom dan niet gewoon alles uit China halen? De meeste electronica komt toch uit China. Mijn vaste import bron stuurt alles als cadeautje, oftewel geen invoerheffingen. Het doet het gewoon en klaar is kees.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s