Diefstal bvij de Politie

De Politie is waakzaam en dienstbaar. Althans dat is de slogan. De Politie klaagt op het moment erg veel over de aandacht die wantoestanden die er plaatsvinden krijgen. Immers zijn er zat agenten die goed werk doen. Toch is er zat dat mis is en op sociale media voor een flinke commotie zorgt. Sommige, waaronder de Politie, vinden dit onterecht. Ik zou zeggen dat dit best is, maar waarom ze dan een pakket YouTube videos maken waarin agenten zielig vertellen over hoe zwaar ze het hebben. Dan zeg ik: zoek een andere baan. Niet huilen dat je mensen het water afsluit, dat je mensen op straat zet. Part of the job.

1 Vandaag had onlangs nieuws gemaakt op een bijzondere methode: ze hadden strafrecht advocaten gesproken en stelen van verdachten. Niets iets wat zo bijzonder is. Zo waarschuwt de Canadese overheid haar inwoners niet met de Politie in de Verenigde Staten om te gaan. Ze zien Canadezen meer als een lopende pinautomaat en een extra Porsche is altijd welkom. Daarom is er een helder advies: praat niet tenzij het met een advocaat is.

Volgens strafrecht advocaten gebeurt dit dus ook in Nederland. Nou moet ik toegeven dat ik van de gemiddelde Politie agent geen hoge indurk heb. Onlangs had ik het genoegen / ongenoegen te reageren op een absurde aangifte (zie blog over Joyce Korsten) en een Politie agent die meteen tutoyeert, linkedin niet geeft mij geen hoog vertrouwen. Oke, ere wie ere toekomt er werd wel met 10 vingers getypt. Iets wat binnen de Politie (uitsluitend gebaseerd op mijn persoonlijke ervaringen) een bijzonder is.

Ik realiseer me dat ze bij de Politie geen wereld salaris hebben. Als ze dat wel willen moeten ze in de vrije markt werken en hun wapen, waar ze niet mee kunnen omgaan, moeten inleveren. Ik zeg niet dat de Politie geen goed salaris verdient, ik zeg wel dat als je veel geld wilt verdienen je niet bij de overheid moet werken. Nou is de interessante vraag, on the side, wat is een net salaris voor een politie agent? Gewoon een concreet bedrag. Roep het maar als een comment hieronder.

Er is een andere reden dat ik denk dat 1 Vandaag gelijk heeft met de diefstal bij de Politie. Zie de uitzending van Rambam. Bij de Politie verdwijnt geld en gaan ze hun onderzoek doen dan worden ze zelf aangehouden en volledig bezig gehouden. Ik praat de door Rambam gepleegde diefstal (vastgelegd op camera) niet goed. Maar het is wel tekenend hoe de Politie werkt. Ze kunnen schijnbaar net zo goed tegen kritiek als de gemiddelde doorgedraaide Moslim of doorgesnoven persoon (hoe omschrijf je deze groep verder)

Geef een reactie

