Radicale Moslims in Eindhoven

Eindhoven is de vi9jfde stad van Nederland. Een sterke technologische en overheids sector zijn er. Hier denkt de overheid namelijk dat de samenleving maakbaar is, dat ze de samenleving haar visies uit de agrarische eeuw kan opdringen. Dat we ondertussen in een geheel andere tijd leven is iets wat ambtenaren ontgaan is.

Eindhoven heeft zo ook zijn grote stad problemen. Nou predikt de gemeente Eindhoven dit pas sinds ze er geld mee kan binnen halen. Een beetje zoals IS een soort van postordebedrijf met ideologie voor terroristen is, zijn probleem groepen er in Eindhoven om geld voor de overheid binnen te realiseren.

Eerder heb ik al volop geblogt over de Zuidwester, klik hier   en daar ik een radio concept moest pitchen met anders denkenjden ben ik daar onlangs even langs geweest. Een concept dat ik op het moment aan het plaatsen ben bij enkele rechtse radio netwerken. Deze netwerken doen Fox News nog links uitkomen. Nou geloof ik in maar 1 ding: vrijheid van meningsuiting. Een absoluut recht. Een recht dat onder druk staat in deze wereld. Neem de aanslag door Moslim terroristen op Charlie Hebdo.

In een door LumensGroep gerund wijkcentrum in Stratum was iemand met wie ik een concept besprak. Niets mis mee. Dat deze juist heel anders denkt dan ik en zeer andere politieke ideeën heeft als ik is dan juist iets heerlijks. Even met een anders denkende praten, iets wat doorgaans tot verfrissende nieuwe ideeën resulteert.

Nou hebben ze bij LumensGroep een traditie quas vervangen van personeel. Zo vaak mogelijk mensen vervangen, bij voorkeur mensen die geen fatsoen hebben en het verschil tussen mein en dein niet kennen. Eigenlijk gewoon mensen die je liever niet leert kennen omdat ze je vingers nog van je af hakken. Afgelopen woensdag had ik het ongenoegen zo’n mens te spreken.

Naar het schijnt is er een Moslim op zijn pik getrapt. Dat is hij omdat hij een gesprek afluistert wat niet voor zijn oren bestemd is, tsja als je dan een radio concept hoort wat je niet bevalt dan heb je een probleem. Mij is altijd geleerd dat afluisteren niet mag, voor zover ik weet staat dit in het wetboek van strafrecht. Maar goed, wie kritiek op onze grote vriend (Guiled genaamd) discrimineert hem.

Nou laat ik mij niet de mond snoeren. Of iemand voor of tegen vluchtelingen opvang is maakt niet uit. Er is een debat over gaande. Een debat en verschillen van mening zijn mooi. Als iemand daar niet tegen kan heeft iemand een probleem.

Onze vriend Guiled heb ik eerder een conflict mee gehad, welke resulteerde in een melding bij de Politie en zijn registratie als Moslim fundamentalist. Dat ik van enkele Imaans hierover excuses heb gekregen is iets wat aantoont (waarschijnlijk) dat niet iedere moslim het nodig vind anders denkende te bedreigen.

 

 

 

 

Geef een reactie

