Ismail Ilgun en de problemen in Zaanstad

Ismail Ilgun, tot afgelopen week en de berichtgeving van PowNed had ik niet van hem gehoord. Hij schijnt een vlogger te zijn die met een groepje een wijk in Zaanstad terroriseert. Ze schijnen een buurtcentrum te willen en zoals iedereen met een naam die niet oud Hollands klinkt doe je dat door een buurt te terroriseren.

Na wat zoeken op google kwam ik een paar boeiende filmpjes tegen. Zo is er bij Pauw over hem gesproken. Naar het scijnt mag je op een politie auto staan. Nooit geweten. Ik veronderstelde altijd dat dit niet toegestaan was. Zo hebben we weer wat geleerd.

In zijn vlogs maakt hij de Politie belachelijk. Iets waar ongetwijfeld iedereen boos over doet. Misschien is het iets waar de politie ook niet blij mee is. Maakt niet uit. De politie geeft genoeg redenen om ze te bespotten. De diefstal bij de politie die schering en inslag is, de politie agenten die bij top criminelen op de loonlijst staan. Om dan maar op een politie auto te staan is iets anders. Om een neuk beweging achter een politie agent te maken is iets wat mij qua smaak te ver gaat. Maar ik zie er de humor in. Heb alleen medelijden met de politie agent: je zou maar aangerand worden door een aap.

Uiteraard slaat het nergens op dat een buurt geterroriseerd heeft. Dat de gemeente niet kan handelen betwijfel ik. Een boks beweging achter een politie agent kan je als bedreiging opvatten. De intimidatie aan mensen van Hart van Nederland idem dito. Hoe het groepje achterlijke ramdebielen praat over “mijn buurt” en “mijn wijk”. Of het afsnijden van de inkomsten via YouTube nu de oplossing is betwijfel ik. Hij kan gewoon postbode worden. Maar wat zou dan wel kunnen:

a. Indien dubbel paspoort: laat ze kiezen welke ze willen houden en indien geen keuze neem je de Nederlandse af en zet je ze uit,

b. Maak 1 ding helder: er komt geen buurtcentrum,

c. Laat bureau jeugdzorg alle minderjarigen onder hun hoede nemen (niet dat die ergens toe zullen komen, maar het is een klap in het gezicht voor de ouders),

d. Laat alle spijbelende kinderen voor het gerecht komen om vervolgd te worden voor spijbelen,

Ik zal niet zeggen dat de vrijheid van meningsuiting ingeperkt moet worden. Juist tegen de overheid moet je kunnen melden wat er fout gaat.

Het erge is dat dit niet op zichzelf staat. Het is een probleem dat in heel Nederland gebeurt. Of het nu de probleem jongeren uit Ede betreft of Stratum, de wijk in het zuiden van Eindhoven die geterroriseerd wordt door een Allah aanhanger met een gebrek aan fatsoen, sympathie voor terroristische organisaties (sinds wanneer zijn aanhangers van Allah vredelievend) en wanneer stopt de overheid met het hoog opnemen en gaan ze iets serieus aanpakken.

Geef een reactie

