Mijn probleem met Eindhoven: Rob van Gijzel

Eindhoven, de 5de stad van Nederland. De stad waar ik het grootste deel van mijn leven heb grootgebracht. De stad waar ik het leven als slecht en onfatsoenlijk bestempel. In een blog serie ben ik al mijn bruggen aan het verbranden. Oftewel: alles benoem ik met naam en toenaam. Iedereen en alles benoem ik. In eerste aanleg alle wethouders en de oude burgemeester, dan alle ambtenaren. Naming & shaming. Recht voor zijn raap en daarmee verbrand ik meteen al mijn bruggen en moet ik Eindhoven ontvluchten.

 

Rob van Gijzel is oud Tweede Kamer lid voor de PvdA. Hij was, dit was zijn doorbraak bij het grote publiek, waarna hij terug naar zijn Eindhoven ging. Als burgemeester was hij redelijk populair. Nou is het niet moeilijk voor een burgemeester om populair te worden. Sjaal van de plaatselijke voetbal ploeg op juiste moment om, wat huldigingen doen en jezelf als de vader van de stad en alle inwoners gedragen en klaar. Het is niet moeilijk. De nieuwe burgemeester van Eindhoven (John Jorritsma) doet hetzelfde. Iedereen doet het, immers is het een bewezen concept.

 

Maar goed, we gaan terug naar Rob van Gijzel. Iedereen loopt met hem weg. Hij heeft op 1 punt gelijk. Eindhoven is landelijk gezien zeer onderbedeeld. `Tot voor de financiele crisis werd er over innovaties, design laag dunkend gedaan. Niet dat het een heilige methode is om uit de crisis te komen. Niets is heilig. Behalve geld en geweld, maar dat is mijn geloof.

 

Maar onder Rob van Gijzels bezienende leiding is er een hele hoop mis gegaan in Eindhoven. Om wat te noemen:

  • Opvang van vluchtelingen,
  • Toename van de drugs overlast,
  • Toename van onveiligheidsgevoel,
  • Economische afhankelijkheid,
  • Een verdere Islamisering van Eindhoven,

 

Eindhoven vangt vluchtelingen op. Ik noem die mensen laffe honden. Wat deden de Britten met de Nederlanders die voor de NAZI terreur vluchtte? Die werden verhoord voor hun kennis en gingen daarna in het leger. Waarom zouden we de vluchtelingen niet gewoon in dienst nemen? Het is toch raar dat Nederlandse soldaten naar Syrië gaan om te vechten tegen IS en dat deze groep niet hun eigen land wilt verdedigen? Zijn ze waarschijnlijk te lui voor.

 

Eindhoven ontwikkeld zich tot de drugs metropool van Europa. Eindhoven is nabij meerdere grenzen gelegen, er zijn zat studenten die pillen kunnen draaien en je bent zo over de grens. Met een gemeente die de drugs criminaliteit gedoogd hoef je niet veel verder te komen. Vroeger werden de geestelijk zwakkeren opgevangen op de Grote Beek. De naam die het gekkenuis of de rpi in de volksmond heeft. Dit is gestopt, immers moeten deze mensen, hun aanhang de gemeenschap in. Laat bij het aanhangsel een grote groep zitten die verslaafd is. Verslaafden trekken dealers aan, zoals een moslim geweld aantrekt of honing een bij aantrekt. Lekker in de wijk.

 

Eindhoven is eigenlijk afhankelijk van een paar sectoren. Primair zijn dit de high tech sector en design. Daar hangt nog wat industrie bij (DAF, VDL) en dan heb je het wel. De high tech sector draait primair rond ASML en NXP. Allebei komen ze van Philips af. Niets mis mee. Maar dan moet dit onderkent worden. De gemeente had de Amsterdamse SEO stichting ingehuurd om het risico op economische tegenslag te onderzoeken. Deze zei dat de design sector maar beperkt geld oplevert, de high tech sector afhankelijk is van slechts 2 grote opdrachtgevers en de industrie afhankelijk is van de vracht en bus productie. Tot op heden klopt alles. Maar de gemeente was het er inhoudelijk niet mee eens. Waarom ze dan zo’n stichting inhuren is mij een raadsel. Is dit niet een mooi punt om snel extra sectoren aan de economie toe te voegen? Wat valt er te zeggen van toerisme?

Eindhoven islamiseert in rap tempo. Dat is, uiteraard, een zorgelijk iets. Immers brengen Moslims gewelddadige conflicten met zich mee. Kijk maar naar Islamitische Staat. Uit kritiek op de Islam en je bent je leven niet zeker. Eindhoven heeft al een Moskee, een Turkse. Dus het soort Moskee welke door Erdogan bestempeld is als het punt van verzet met tot doel de onderwerping van de (vrije) wereld aan de Islam. De gemeente wilt een extra Moskee. Eentje voor de Somalische gemeenschap. Oftewel: laten we meer mensen die met bommen gooien, drugs kauwen en werkloos zijn naar Eindhoven trekken.

Wat deed Rob van Gijzel: hij stond erbij en hij keek erna. Neem de kwestie in Tivoli. Daar is iemand neergeschoten. Onder Rob van Gijzel mocht hij blijven komen. Onder de nieuwe burgemeester (John Jorritsma) niet. Nou kan dit meerdere dingen betekenen:

  • Rob van Gijzel is incompetent,
  • Rob van Gijzel ging niet zover als de wettelijke mogelijkheden zijn,
  • John Jorritsma gaat zijn boekje te buiten,

Welke het is weet ik niet. Maar ik heb een vermoeden dat het een combinatie is van de eerste twee.

Geef een reactie

