De stille kracht die Eindhoven verstikt: Anke Hendriks

Ambtenaren, ze staan in de wet boven de “gewone” mensen. Dat deze ambtenaren in staat stellen de samenleving te verstikken laten we maar in het midden. Immers zijn ambtenaren heilig. Nou hou ik niet van die heiligheid, ik hou er niet van dat ambtenaren boven alles verheven zijn. Ze werken verstikkend, zorgen voor onveilige situaties en als je tegen ze in gaat drukken ze op een rode knop en krijg je iedereen tegen je in. Immers: ze zijn de overheid. Of ze nou een J in je paspoort stempelen of over het verbeteren van vastgoed gaan: ambtenaren zijn er om de boel te vertragen.

Anke Hendri8ks is in Eindhoven bekend bij bijna iedereen. Echter hebben weinigen dat door. Anke Hendriks is hoofd publiekszaken en heb daardoor een klein issue met haar gehad (wat na 42 maanden in mijn voordeel is beslecht).

Wat Anke Hendriks inhoudelijk (buiten mijn debacles met haar om) precies nog meer doet is mij niet helder. Ze zal ongetwijfeld heel aardig zijn en de persoon waar je familie blij mee is zijn. Hetzelfde geld voor Dr. Mengeler en die heeft op verschrikkelijke methodes medisch onderzoek uitgevoerd.

Anke Hendriks is verantwoordelijk voor de woz heffingen. Dat is de belasting die de gemeente aan huis eigenaren oplegt. Daarmee kan de gemeente haar inefficiënte en bureaucratische organisatie financieren. De prestige projecten worden daarmee betaalt. Dat de gemeente aan ziekenhuizen en verpleegtehuizen heel andere bedragen oplegt slaat natuurlijk nergens op. Dat is pure discriminatie, maar als je gediscrimineerd wilt worden is Anke Hendriks schijnbaar van de partij. Spijtig.

De Vereniging Nederlandse Gemeenten had enige tijd geleden een hoop kritiek op bedrijven die voor vastgoed eigenaren een woz heffing aanvechten. Dit omdat het veel kost. Nou bleek uit de uitzending dat het kantoor vol met design meubilair ingericht was en de woordvoerder zag er goed doorgevoerd uit. Nog wat puntjes voor efficiency en bezuiniging zou ik zo zeggen. Het grote vet gehalte van de man in kwestie toont niet aan dat deze zichzelf tot fysieke of harde arbeid verheft. Niets mis mee, maar niet ten koste van de belastingbetaler (waar de VNG uiteindelijk door gefinancierd wordt).

Inmiddels ben ik betrokken geweest bij meerdere woz bezwaren. Anke Hendriks heeft enkele door de rechter opgelegde kortingen niet toegepast. Dus iedereen moet zich aan de wet houden, maar de gemeente niet als het ze niet uitkomt. Daar zal Anke Hendriks voor zorgen. Moeten we niet zeggen dat de overheid zelf het goede voorbeeld moet geven, het netste jongetje van de klas zijn als het om de wet en regelgeving gaat? \

Bij een ander WOZ bezwaar heeft ze een taxateur gestuurd. Of de knul zich moet scheren is niet duidelijk en wat heel knap is: deze kan een taxatie rapport opstellen zonder alle kamers gezien te hebben. Als de burger dat doet dan noemen ze dit valsheid in geschrifte. Waarom dit dan niet voor de gemeente Eindhoven geld is mij een raadsel. Ik zou zeggen: bel Anke Hendriks maar op. Ze kan het je uitleggen.

Nou zal ik niet zeggen dat Anke Hendriks een slecht mens is. Ze zal ongetwijfeld een aardige vrouw zijn die het goed bedoeld. Probleem is alleen dat ze zonder probleem bevelen opvolgt. Is op zich handig, dan weet je hoe ze gemanipuleerd moet worden in je voordeel, maar soms zou het handig zijn als mensen meedenken.
Ongetwijfeld heeft Anke Hendriks kinderen, is een aandoening die wel meer vrouwen hebben en die voor het in stand houden van de soort noodzakelijk is. Dat vrouwen kids willen is mij een raadsel: de wereld gaat keihard richting oorlog en dan wil je toch geen kinderen hebben? Daarnaast kosten kinderen bakken geld en tijd. Nee, kinderen zijn niets voor mij. Iemand in de familie moet toch met deze ziekte breken.

Als ik erg wraakzuchtig zou zijn zou ik Anke Hendriks na al die tijd uit de samenleving willen zuiveren. Niet door te wachten op kanker, wat mensen in Eindhoven statistisch genomen krijgen, maar door wat constructiefs. Verwijdering van alle tenen en vingers, de oren afsnijden en (met een theelepel) de oogbol uitlepelen zodat ze een nieuw perspectief op het leven heeft. Maar ik heb geen zin in wraak. Naming en shaming is veel beter. Martelen is handig als je radicale Moslims wilt ondervragen en alle kennis uit ze wilt halen. Maar niet om wraak te nemen.

Geef een reactie

