De stille kracht die Eindhoven verstikt: Nicole Zelissen

Nicole Zelissen, als je haar ziet is ze niet te missen. Zelfs niet voor mij. De reden hiervan? Het is simpel: ze heeft zwaar overgewicht. Op het moment is ze werkzaam bij WijEindhoven. Dat is een organisatie die een samenraapsel is van al het subsidie verslindende personeel van de gemeente Eindhoven onder 1 dak.

Laatst sprak ik iermand die met Wij Eindhoven te maken heeft gehad. Kreeg ene brief met de mededeling als je een probleem hebt dan kan je ons bereiken. Komt er nog een brief met de mededeling dat ze hadden verwacht dat ze contact opnam. Nou is ze gezegend met een buitenlands paspoort en ik riep vrijwel meteen: aangifte doen bij de Politie van stalking en neem je niet Nederlands paspoort mee. Moet de Politie je consulaat erbij betrekken, komt Buitenlandse Zaken erbij.

Nicole is, voor zover ik weet, werkzaam in Tivoli. Ze is een spil in het web (lees mijn blogs over Tivoli en zorgdiscriminatie in Eindhoven maar). Dat ik geen hoge dunk over haar functioneren heb moge duidelijk zijn. Niet vanwege haar medische uitdaging van het overgewicht. Gewoon voor haar handelen.

Waar ik moeite mee heb is iets simpels: hoe de overheid een verstikkende werking op de leefbaarheid heeft en haar wil met geweld opdringt. De verspilling bij de gezondheidszorg, de verspilling in de buurt projecten. Schijnbaar is werken niet iets wat je mag verwachten. Maakt wel uit, want wie moet nou al de belasting betalen voor al die ambtenaren die te lui zijn om hun ogen open te doen?

De reden voor mij om over haar te bloggen is echter wat anders. Immers mogen we de uitvoerende ambtenaar niet lastig vallen met beleid. Ten eerste is het niet fatsoenlijk om hun ter verantwoording te roepen. Immers deden we dat na de Tweede Wereldoorlog ook niet. Toen kon je ook weg komen met het moedwillig vergassen van mensen puur en uitsluitend om hun religieuze afkomst.

Een van de methode hoe de gemeente Eindhoven en dat inefficiente en geld verspillende apparaat de leefbaarheid stimuleert is een wijkcentrum. Zoiets als het IS / ISIS / ISIL recruteringscentrum genaamd de ZuidWester. Nou vind in het project in Tivoli (bij mijn weten) geen recrutering plaats. De Koran lessen zijn eruit gegooid en de Arabische lessen ook. Dat doen ze nu in Plein1.

Mijn probleem met Nicole Zelissen is eigenlijk slechts 2 delig:

  • Verspilling en prive gebruik gedurende ontbijt,
  • Haar handelen tegen oudere mensen,

De gemeente heeft ooit Euro 500,- over de balk gesmeten voor een ontbijt. Dat liet ze een oudere man regelen. Een ontbijt dat om 10.00 uur begon. Tja, dan heb ik er al weer een kleine 4 a 5 uur op zitten. De gemiddelde Nederlander is dan al doorvoed. Maar goed, het zal ongetwijfeld goed bedoeld zijn.

Hier moet Nicole uiteraard zelf bij zijn. Immers moet ze haar gezicht laten zien. Dat is op zich geen slecht idee, alhoewel ik liever zou zien dat ze zich simpelweg naar een ander vak zou begeven. Niet dat Nicole zich verheft tot een dienstverlenende rol. Ze verhief zich wel tot een rol waarin ze zichzelf vol kon vreten. In haar geval komt dus ieder pondje door het mondje. Dat zoiets funest is voor zo’n project en de Eur 500,- aan belastinggeld die erin zit behoeft geen motivatie. Wel zonde van al dat belastinggeld.

Nicole Zelissen is geregeld in een gesubsidieerd pand te vinden. Daar zijn ook activiteiten voor de bewoners van een deel van Tivoli. Nederland staat bekend om zijn regenachtige weer. Een vrouw van 70+. Ze was te vroeg voor een activiteit (knutselen en 3d kaarten knippen). Wat doe je dan als je Nicole Zelissen bent en betrokken bent mij het verbeteren van de leefbaarheid? Je laat zo iemand lekker in de regen wachten.

Hoe kan het dat ze niet tot enige vorm van fatsoen kan komen? Hoe komt het dat je iemand van 70+ doodleuk in de Nederlandse regen laat staan? Is dit toevallig hoe ze in Eindhoven Tivoli de leefbaarheid willen verbeteren? Indien dit het geval is mag je de hele boel van mij opdoeken. Lijkt me sowieso voor de leefbaarheid en het fatsoen van Eindhoven beter.

Geef een reactie

