De zaak Joyce Korsten een update

Joyce Korsten en ik hebben een klein issue. Joyce Korsten intimideert, komt ongevraagd langs, doet aankondiging van stalking (zodra fysiek zal daar aangifte van gedaan worden) reageert niet (ondanks verzoek collega) en meerdere contact pogingen) en is tot op heden niet in het BIG register gevonden. Of ze dus gediplomeerd is of niet is de vraag.

Nou is Joyce Korsten een van de beste voorbeelden (eigenlijk meer haar functie) van wat er naar mijn onbescheiden mening fout is met Nederland. De overheid bemoeit zich ergens mee, zorgt voor problemen, reageert niet, kan niet uitleggen hoe zorgen weggenomen kunnen worden. Eigenlijk is het enige wat ze doen mensen irriteren en dat is het dan. Als Joyce Korsten een van die mensen is die hier haar levensvreugde uit haalt dan is dat een zorgwekkend iets. Er zijn zat mensen die dat (helaas) hebben.

Dat Joyce Korsten na een klacht geen contact opneemt, wat wel gevraagd is laten we buiten beschouwing. Dat ik inmiddels overweeg mijn Nederlandse staatsburgerschap op te geven of simpelweg asiel aan te vragen (waarom zoekt iedereen die voor vrijheid van meningsuiting staat tegenwoordig bescherming bij de KGB?).

Het OM wilt mij op 12 januari horen. Nooit gerealiseerd dat het daar zo druk is. Wat erger is volgens mij: in Nederland hebben we de scheiding der machten. De Politie moet onderzoeken, het OM moet aan waarheid vinden, de gedaagde (of zijn advocaat) moet zichzelf verdedigen en de rechter spreekt recht. Hier wilt het OM, uit efficiency oogpunt, aan voorbij gaan. Ze willen meteen de onderzoeksplicht en de straf oplegging doen. Dus de scheiding der machten willen ze even afschaffen.

Rechters zeggen zelf dat ze minder zwaar straffen omdat ze de persoonlijke omstandigheden meenemen en een gebalanceerd oordeel geven. Rechters zijn opgeleid om recht te spreken, niet om te vervolgen. Een officier van Justitie is opgeleid om onderzoek te doen, niet om recht te spreken. Is misschien wel efficiënter, maar als je aan de fundamenten van een rechtstaat gaat zagen dan krijg je een hellend vlak. Uit geldwinst?

Een ander ding wat in mijn optiek ernstig is: ze schaven in Nederland een Europese Mensenrechten. Niet dat ik een grote fan ervan ben, maar als de elementaire waarden waar landen op gebaseerd zijn dan gaat het de verkeerde kant op. Wat is er in Nederland gaande dat Geert Wilders vervolgd wordt om het stellen van een paar vragen?

Nu tijd om even goed te beraden wat wijsheid is. Een klein offensief in de media, versneld radio gaan maken, een crowdfunding campagne ter financiering van de advocatenkosten starten of wat dan ook. In ieder geval voorbereiden voor de frontale tegenaanval. Hoogste tijd om deze oolog te winnen. Niet eens voor mijzelf, of om de toekomst van Joyce Korsten ernstig te bemoeilijken (als je googled op haar naam komt dit naar voren en NEE geweld is uiteraard geen oplossing) maar omdat rechten als vrijheid, vrijheid van meningsuiting punten zijn waar een samenleving op staat. Waar is anders de grens?

2 gedachtes over “De zaak Joyce Korsten een update

    1. Beste Rene,
      Bedankt voor de reactie. Ik begon al te denken dat deze blog helemaal geen reacties opriep. Iets met mijn leven doen? Ter alle duidelijkheid: sinds 2009 geen uitkering meer. Daarvoor had ik een WAJONg uitkering. Niet teruggevallen in een andere uitkering of wat dan ook. Dus wat ik met mijn leven doet is in ieder geval genoeg om financieel te overleven. Nou ben ik gierig en met weinig tevreden en dus is dit makkelijker gerealiseerd.

      Like

Geef een reactie

