De Amsterdamse anti homo folder

Nederland is te klein. Het COC in Amsterdam is boos.; De Politie in Amsterdam gaat kijken wat qua vervolging mogelijk is, het Openbaar Ministerie duikt erop. De gemeenteraad gaat zich uitspreken. De reden: er is een folder verspreid.

In de folder, ik heb het van de media en (nog) niet zelf gezien maar daarin is de oproep simpel: gelovigen van 3 geloven moeten zich afkeren van homo’s. De Moslims, Joden en Christenen moeten samen 1 front vormen om homofilie te bestrijden.

Hoe je homofilie precies moet bestrijden is mij een raadsel. Gaat je nooit lukken. Hoe ga je de seksuele voorkeur van een mens veranderen middels behandeling? Hoe genees je een pedo seksueel of een hetero seksueel? Dat lukt niet. Je kan onderdrukken, middels kastratie een fysiek hoogtepunt en zaadlozing onmogelijk maken. Maar hoe bestrijd je de geestelijke aandrang? Ik ben hetero en hoe zou ik genezen moeten worden?

Dat religieuze geen voorstander zijn van homofilie is geen geheim. Geen enkel geloof is vanaf het begin open minded geweest rond homofilie. Ik weet niet wie zich het ezeltjes gedicht kan herinneren? Een zaak in Nedernland die aantoont dat homo acceptatie niet een vanzelfsprekend is. Wat vele vergeten is dat niet de hele Tweede Kamer unaniem het homohuwelijk aannam.

In de North Carolina, Verenigde Staten, is een vrij simpele wet aangenomen: je moet naar de wc gaan die bij het geslacht van je geboorte hoort. Iedereen valt die staat aan op deze wetgeving. Gelukkig kan Obama er niets aan doen. Indien dat plaatselijke parlement dat wilt vraag ik mijzelf af: waarom dan er vol tegenin gaan? Als het je niet bevalt dan ga je er niet wonen. Ik denk dat er ergere dingen in de wereld zijn dan zoiets onbenulligs. Atoomwapens die kwijt zijn, maatregleen die WWIII snel dichterbij kunnen brengen en ga zo maar door. Laat een oer conservatieve staat lekker haar eigen wetgeving hebben. In San Fransico zijn wijken waar naakt lopen normaal is. Waarom daar ook niet vol op los gaan, is mijn ding niet. Maar de mensen in San Fransico willen het.

Het COC in Amsterdam heeft iedereen opgeroepen om deze folder te melden. Ze willen weten waar die folder verspreid is. Moet het COC zelf weten. Ik snap het probleem hier eigenlijk niet mee. Wat is er mis met een (naar het schijnt) zeer slechte folder? Verspreid op de dag dat je van God rust moet houden dus de Christelijke waarden zijn niet zo standvastig.

Van mij mag die folder verspreid worden. Is het probleem qua homo acceptatie (als daar al iets voor moet gebeuren) dat een folder huis aan huis gaat? Er zijn zoveel folders die huis aan huis gaan. De verkiezingen komen eraan, dan gaan er ook folders met een politieke en maatschappelijke folder huis aan huis. De inhoud staat niet ter discussie. Hier staat iets ander ter discussie: de vrijheid van meningsuiting.

In Indonesië is niet langer het communisme de staatsvijand nummer 1. Dat is homofilie. In China ziet men homofilie als een ziekte. In de Verenigde Staten zijn homoseksuele door het Hoogrechtshof aan hun trouw rechten gekomen. Niet de hele VS is daar blij mee. Enkele grote steden. Het platteland (diep gelovig) niet. Ik ga met een radionetwerk uit Utah samenwerken. De ochtendshow is een platform voor oer conservatieve denkers. In verhouding daarmee is de SGP een vooruitstrevende club.

Een radio netwerk waar ik een weekend lifestyle programma probeer te plaatsen had het laatst over remedies om de “ziekte der homofile te genezen middels healing” en over duidelijke redenen waarom homofilie slecht is. Een sprekend voorbeeld: als je alle homo’s op een eiland hebt en alle lesbische mensen op een ander eiland dan sterven ze vroeger of later uit. Is ze niet gegund maar ze gaan dood. Tenzij iemand de kano pakt en van het ene naar het andere eiland gaat.

Wat mooie voorbeelden van hoe het land dat Nederland in zoveel vlakken als het voorbeeld ziet. Een land waar wij op ieder terrein naar op kijken. We zijn verliefd op merken als Waltt Disney, lopen weg met hun films. We vergeten echter dat het land oer conservatief is. Een land wat diep gelovig is.

Ik geloof in absolute vrijheid van meningsuiting. Geen geziek of gedoe. Als je er niet tegen kan: get used to it. Wat dat betreft ben ik in het verkeerde land geboren. De VS past meer bij mij. Maar goed, is de volle focus naast de gebieden waar economische vrijheid een grondbeginsel is.

De Canal Pride is niet mijn ding, al die homo demonstraties of Amnesty International demonstraties hoeven voor mij niet. Echter gun ik hun die de Canal Pride wel wat vinden wel hun feestje. Ik ben tegen eventuele subsidie ervoor (maar ik ben tegen iedere subsidie) maar heb je feestje. Ik kom niet. Heeft iedereen plezier. Ik erger me niet en hun die er wel zin in hebben kunnen hun gang gaan.

In hetzelfde weekend dat de beroemde folder verspreid werd (qua kosten / media aandacht ratio doen de verspreiders het heel goed) werd een ouder homoseksueel paar op de pond in elkaar geslagen of geïntimideerd. Ik ben er niet bij geweest en op internet stonden beide. Dat werd geen groot landelijk nieuws. Is schijnbaar normaal.

Ik vertik het om geweld normaal te vinden. Wat is er mis met de westerse wereld? Een reclame folder zorgt ervoor dat het land te klein is. Een stel dat lichamelijk bedreigd wordt is normaal geworden. Is geen nieuws meer. Is het iets dat bij mij niet valt of moet het kwartje nog vallen? Maar waarom mag je niet iets zeggen en mag geweld wel of vinden we dat normaal?

Mij ontbreekt iedere theologische kennis over de inhoud. Jezus deed iets met het Christendom geloof ik. Allah moet geen goddelijk varkensvlees en Joden blazen de ramshoorn. Tot zover mijn kennis over de 3 grootste groepen religieuze bij elkaar. Wat iedereen prive doet moet men lekker zelf weten. Dat Moslims geen varken eten ben ik blij mee: meer goddelijk zalig vlees voor de rest van de wereld.

Vrijheid van meningsuiting is een absoluut iets. Het is iets wat verdedigd moet worden. Het is de vrijbrief voor iedere minderheid om haar standpunten te zeggen. Van mij mogen wat mensen een folder verspreiden. Het zou bijzonder zijn als de 3 grootste religieuze stromingen in de wereld samen gaan werken tegen mensen die homoseksueel zijn. Is er iets dat ze verenigd.

Ik zeg niet dat ik het met de betreffende folder eens ben. Ik moet dat ding eerst eens lezen. Maar ik sta pal voor het recht om dit te zeggen. Vrijheid van meningsuiting is er om de minderheden en de minder geaccepteerde meningen te verdedigen tegen de grote massa. We hebben in Nederland niet voor niets een vrijheid van vereniging of vergadering. Als we hun die tegen het homohuwelijk zijn, die tegen homo rechten zijn en dit met het machtigste wapen dat er is (de pen) verkondigen dit recht ontnemen dan is de vraag wie is de volgende. Is het probleem niet geweld?

De SGP is een van de meest stabiele partijen: de politieke buis van de radicale bijbelbelt. De partij die vrouwen naar het aanrecht wilt, de bijbel is leidend, heel de zondag naar de kerk of kerkradio luisteren. Verder niets. De SGP aanhang zijn het (doorgaans) niet die geweld gebruiken. Het probleem zijn (meestal) jongeren met een loyaliteitsgevoel die niet in Nederland ligt. Het is een groep die geweld gebruikt die een niet traditioneel Nederlandse huidskleur heeft. Het is de groep die mij altijd aan de mocro maffia doet denken en die is niet zo genoemd omdat het professoren kernfysica zijn.

Geef een reactie

