Verre horizon

Verre Horizon, een boek over de ultieme road trip. Een auto toch door Australië. Oftewel: iets wat ik niet snel zal doen. Ik zou eerder inzetten op een trein tocht. Maar ik mag (terecht) geen auto rijden. Een boek wat eigenlijk een stereotype verhaal is.

Een twintiger uit de reclame industrie is ontevreden en gaat zonder rijbewijs (dus zijn reisgenoot bestuurt de auto) helemaal rond Australië rijden. Van Sydney tot Sydney dus. Je moet er maar zin in hebben, ik niet.

Een mooie methode om alle toeristische attracties in Australië te horen. Of het nu gaat over de grootste mijnstad met Uranium mijnen, de grootste Mexicaan of wat dan ook. Het grootste auto schade bedrijf ter wereld. Allemaal leuk om te weten.

Het is wel boek dat mij het idee geeft dat het waargebeurd is. Er zullen zat mensen zijn die niet gelukkig worden met alles wat het dagelijkse leven / sleur met zich meebrengt. Eigenlijk is het dagelijkse leven overal in de wereld een sleur. Je zit snel vast in de regelmaat.

Zou ik naar Australië gaan. Ja, maar niet vanwege dit boek. Laat een roadtrip waarin je niets meer kan doen dan zitten maar weg. Dan doe ik liever een actief iets. Een trein rondreis en wat langer blijven in steden als Perth, Melbourne, Sydney, Brisbane. Overal 2 a 4 weken een flex werkplek en dan heerlijk door gaan.

Geef een reactie

