Het mislukte GgzE project in de ZuidWester en de herwaardering van Eindhoven

Ik ben geen fan van de ZuidWester en het GgzE project in Stratum, de zuidelijke wijk in Eindhoven waar onder andere Tivoli, het nieuwe Molenbeek onder valt. De ZuidWeter is een wijkcentrum en draagt keurig bij aan een verdere criminalisering en verloedering van Stratum. Niets mis mee, het is in Eindhoven en dat is mijn stad niet meer. Niet fysiek en niet qua gevoel. Eindhoven is gewoon zo’n stad waar ik de langste tijd van mijn leven heb doorgebracht en wat ik afschrijf als een verkeerde periode in een setting die niet het beste in mij naar boven haalt.

Mijn problemen hiermee even opgesomd:

  • De mengelmoes van dealers, junks, zwervers is er eentje die de criminaliteit verhoogd,
  • Als je iets vraagt moet je bang zijn dat dhr. Guiled (herkenbaar aan zijn negeroxide huidskleur) niet ontploft van woede,
  • Bezoekers lopen ’s morgens vroeg in de supermarkt (Albert Heijn) lastig en dronken rond,
  • Diefstal beschouwt personeel als normaal,
  • Dronken aan het verkeer deelnemen beschouwen medewerkers of vrijwilligers als normaal,

Wat ik aan projecten geliquideerd heb:

  • Een seminar project wat moest meeliften op de Dutch Technology Week en optioneel soortgelijke concepten rond de Amsterdam Fashion Week en de Dutch Design Week,
  • Een jaarlijks terugkomend seminar project rond een thema (3 thema’s)
  • Er was interesse bij mij in de mogelijkheid om een franchise supermarkt te verkrijgen (concreet zat ik te studeren op 2 ketens),
  • Met enkele mensen die een uitkering hebben in het kader van de Wajong of WWB verschillende projecten opzetten die weinig cash vragen,

Er loopt op dit moment al een aanvraag voor het een en ander. Deze zal ik handhaven. De reden is simpel: er is geld in geïnvesteerd en dat wil ik terug verdienen. In het geval van de rest nog niet en dan is het makkelijker stoppen. Wel jammer, alles was een aanvulling op wat er al is en een mogelijkheid om het een en ander te versnellen. So be it. Eigenlijk was het doel van deze combinatie een elkaar versterkende situatie te realiseren.

Het project dat rond de Amsterdam Fashion Week zou kunnen heb ik in de ijskast gezet. Niet definitief gestopt. Het is nu een project met een zeer hoog potentieel. Echter moet er nu een apart plan voor gemaakt worden.

De reden voor deze keuze is eigenlijk meerdelig:

  • De zaak Joyce Korsten (zie al mijn blog berichten hierover),
  • Herhaaldelijk falen van de gemeentelijke overheid om de problemen op het gebied van leefbaarheid te verbeteren,
  • Efficiency op het gebied van valuta, reizen en tijd,
  • Gebrek aan zin,
  • Wisselgeld voor in de toekomst,

De zaak Joyce Korsten levert uitsluitend negatieve energie op. Hoe deze zaak op joyce Korsten afstraalt is mij niet helder. Dat ze hier heel blij mee is kan ik me niet indenken. Zeker niet met het oog op het feit dat ik op de radio kom (werkdagen) en eigenlijk de hele vrije hand heb. Dit dossier gaat daarmee nog meer in de openbaarheid komen. Hetgeen voor haar naam zeker niet goed is en nog meer negatieve energie oplevert.

De gemeente Eindhoven heeft de mond vol over leefbaarheid en dat Eindhoven een sociale stad is. De ZuidWester zorgt voor een boeiende mengelmoes van mensen: drugsdealers, verslaafden, zwervers, mensen met een probleem en mensen die boeken lezen. Zet hier incompetente mensen als Sissie Hommerson bij en dan heb je een mooi broeinest wat een keer fout gaat. Het gehele gemeentelijke apparaat praat hier niet over. Dit is schijnbaar de bedoeling. Dat je nabij 2 supermarkten en een markt lekker in het park in de drugsnaalden kan stappen. De glas scherven (drank flessen?) zodat ook je hond gezellig kan meegenieten van het sociale hart van Eindhoven. Ik noem het gewoon schandalig en ik schaam mij er diep voor.

Ik heb besloten om te moven. Met een radio programma in de Verenigde Staten (gedekt door Amerikaanse wetgeving qua vrijheid van meningsuiting) betekend het minimaal 10 a 11 vluchten per jaar die kant op. Tel hierbij het feit op dat mijn holding in Azie gevestigd is en dat daar mijn uitvalsbasis komt te liggen heb je een boeiend iets. Eindhoven en Nederland (ik vlieg niet met de KLM) is dan gewoon een omweg. Nou zit mijn vriendin in Deurne (in Nederland) dus dat is een mooi reden om terug te komen, of om haar gewoon mee te nemen. Maar Dusseldorf vliegveld is voor mij makkelijker en verbindingen die voor mij interessant zijn heeft Eindhoven Airport niet.

Ik heb de zin niet meer om te buffelen. Laat Nederland en Eindhoven in het bijzonder maar kapot gaan. Laat de belastingdienst maar als een vampier het bloed uit de samenleving zuigen. Laat het ambtelijke apparaat zich maar druk maken over van alles wat er niet toe doet. Laat ze maar zeggen dat alles innovatief en design moet gaan. Iets waar de gemiddelde Eindhovenaar amper van profiteert. Moet ik gaan dagen van 12 a 15 uur gaan maken om zeer leuk geld te verdienen en een flinke voetafdruk in Eindhoven te realiseren? Allemaal in een stad waar ik eigenlijk niets mee heb?

Dat ik er nu geen zin in heb wil niet zeggen dat dit niet zo is voor de toekomst. Daarnaast is het altijd handig om wat wisselgeld te hebben. Indien het interessanter wordt om flink in het eurozone gebied iets te doen dan is het handig dingen te hebben liggen die snel ingevoerd kunnen worden. Stel dat mijn vriendin geen baan heeft en iets zoekt, dan zou het handig zijn iets te lanceren. Gewoon om wat geld te verdienen en enkele (buiten de belastingdienst om gestructureerde) banen te realiseren.

Wat mij betreft is het even simpelweg geen Eindhoven of Nederland. Zolang Jan Linders en Amazing Oriental het beste van Eindhoven zijn, PSV zeer teleurstellend opereert dan hoeft het niet. Eerst maar eens ervoor zorgen dat Eindhoven een stad is waar mensen trots op kunnen worden.

Geef een reactie

