De zaak Joyce Korsten: een uitnodiging

Dat Joyce Korsten en ik recht tegenover elkaar staan is iets wat geen geheim is. Is niets mis mee. Ik sta voor een overheid die zo klein is dat je hem amper kan zien, voor een overheid die de burger niet terroriseert en iedereen het maximale uit zichzelf laat halen. Dat is in Europa nou eenmaal een onderdrukte mening.

Het blijkt vrijwel onmogelijk te zijn om met Joyce Korsten in contact te komen. Ze komt je terroriseren, maar een reactie ho maar. Nou leest ze mijn blogs en tweets over haar wel. Dat is goed en handig om te weten. Hallo Joyce. Wil je mijn laatste email even beantwoorden? Zou wel zo fatsoenlijk zijn.

Ik heb haar, in de herfstvakantie van Eindhoven, een email gestuurd. Wat ik daarin, in hoofdlijnen, schreef:

  • Uitnodiging om op neutraal terrein een kop koffie te drinken,
  • Laten doorschemeren dat ik van haar verhaal niets geloof en onderzoek daarna doe,
  • Laten doorschemeren dat ik een eigen radio programma krijg,
  • Dat ik graag verneem hoe eventuele (niet dat ik geloof dat die er zijn) zorgen weggenomen kunnen worden,
  • Moge mijn claims over het feit dat ze niet in het BIG-register geregistreerd staat niet kloppen dan komen (uiteraard publiekelijk) excuses en rectificatie,

Ik durf niet te zeggen de hoeveelste poging tot contact dit is. Een collega van haar heeft haar gevraagd contact met mij op te nemen. Heeft ze niet gedaan. Spijtig. Schijnbaar heeft Joyce Korsten geen hoge dunk of respect op voor haar collega Ria Egelmeer. Zegt niet veen positiefs over de werkomgeving en interne verstandhoudingen.

Geef een reactie

