De onleefbaarheid van Stratum

Stratum schijnt een van de beste stadsdelen van Eindhoven te zijn. Dat kan iets over Stratum zeggen of iets over Eindhoven. Met wijken als Tivoli ga ik eerder uit van het laatste. Eindhoven speelt immers als jaren een faciliterende rol voor de georganiseerde drugsmaffia en de ZuidWester draagt bij voor een optimale mix voor criminaliteit. Nee, een mooi voorbeeld voor de wereld.

Albert Heijn heeft een van de beste supermarkten van het zuiden in Straum gevestigd. Een behoorlijke weekomzet, waar menig supermarkt stinkend jaloers op zal worden. Mening bedrijf zou gelukkig zijn met een weekomzet van meer dan Euro 200,000.00. Doen ze goed. Maar voor hoe lang nog?

De grote verantwoordelijke ambtenaar voor de gemeente Eindhoven is Hans Wetzer. Hij moet de gebiedcoordinatoren aansturen, zorgen dat het een leefbare wijk is en ga zo maar door. Hoe hij dit doet en wat zijn toegevoegde waarde is, is voor mij een raadsel. Maar goed. Ik ga er vanuit dat mensen iets zelf kunnen regelen en dat de overheid uitsluitend verstikkend opereert. Waarom hans Wetzer een uitzondering moet zijn weet ik niet. Immers ruimt de gemeente in Stratum zijn eigen afval niet op, is de overlast van zwervers en dealers aan het toenemen. Als het aan mij zou liggen zou ik hem ontslaan, uiteraard op een geintje waarbij hij zo geen recht op ontslagvergoeding of uitkering heeft. Hij heeft lang genoeg geteerd op het fatsoenlijke deel van de wereld.

Agnes Heck kan haar plezier op. Wat ze doet weet waarschijnlijk niemand. Ze heeft in haar portefeuille (qua gebied) een wijkcentrum waar islamitische les wordt gegeven. Altijd handig: lekker Arabische les in Nederland geven. Beetje Koran les erbij en klaar is kees. Dat het Geraduspark inmiddels meer ene dealerspark geworden is, dat de ZuidWester een mooie criminele uitwisseling faciliteert met een radicale moslim als begeleider. Als dit leefbaar is dan ben ik zeer benieuwd wat Agnes Heck onder leefbaar beschouwt. Ik heb persoonlijk geen ambitie om het te ondervinden. Ik ben mijn leven lief en mijn voorgevoel zegt mij dat met wat Agnes Heck als leefbaar beschouwt ik (ongetwijfeld op traditioneel islamitische wijze) geslacht zou worden.

Onlangs sprak ik iemand die de succesvolle Albert Heijn vermijd. Daar is een reden voor. Het stikt er van de geesten zieken. Mensen zetten een mandje op je, de winkel waarschuwt voor zakkenrollers. Allemaal sinds de ZuidWester het geestelijk zwakkere deel opvangt. Zodat personeel lastig gevallen kan worden, ’s middags straalbezopen zijn is allemaal normaal.

Dit is niet de stad die mij gelukkig kan maken. Ik kan er wel mee zitten dat Straum afglijd naar een getto. Heb nog wat lopen om de gemeente Eindhoven te tarten en daarin speelt Stratum een sleutelpositie. Echter wil ik veilig over straat kunnen lopen. Zonder bang te hoeven zijn dat een gestoorde moslim zichzelf opblaast, zonder dat winkeliers bestolen worden, zonder junks en dealers bij elkaar, zonder een vrij rondlopende radicale moslim. Radicale moslims moet je processen en alle kennis uit ze halen. Daarna zie je maar wat er met ze gebeurt. Maakt mij niet uit.

Dat ik mij niet blij voel in Nederland is deze blog een mooi bewijs van. Schijnbaar wilt de gemeente Eindhoven de kar laten trekken die oude en zwakke ossen, daarmee kom je gewoon minder ver dan gezond en jong. Is niets mis mee, maar als dit deel het mooiste en beste van Stratum is dan wil ik niet weten wat het slechtste is. Kan niet veel goeds zijn.

Geef een reactie

