Handel in paspoorten

Paspoorten, iedereen die een tijdje zonder heeft gezeten of door de overheid in zijn bewegingsvrijheid beperkt wordt zal het belang erkennen van een paspoort. Ik zit met het dossier Joyce Korsten wat de broodwinning praktisch onmogelijk maakt. Vele kunnen het land niet uit omdat ze geen paspoort hebben.

Ik ben met enkele anderen betrokken in een simpel project. handel en advies in paspoorten en migratie programma’s. Op het moment schrijf ik er een Engelstalig raport over. Een publicatie die grootschalig in de markt gezet gaat worden. Om een simpele reden: de mensen die tegen Trump zijn willen mogelijk weg en ze zijn dankzij FATCA een stuk beter af als ze hun paspoort en staatsburgerschap opgeven.

Wat velen zich niet realiseren is daat het heel makkelijk is om een ander staatsburgerschap te verkrijgen. Dit kan, bijvoorbeeld, via je bloedlijn (hier is mijn alternatief voor mijn Nederlandse paspoort op gebaseerd)  maar ik zou er ook voor kunnen kiezen om een appartement of villa te kopen.

Velen vragen zxich af of dit legaal is. Dan zou ik zeggen: mag een land zijn eigen paspoorten uitgeven onder de eigen condities? Wat zou een land moeten doen met weinig natuurlijke hulpbronnen om buitenlandse investeringen aan te trekken? In het westen worden we vermoord door hoge belastingen en bureaucratisch gedoe.

Nee, ik denk dat het een goede keuze is om vol in te zetten op deze activiteit. Hoge volumes, hoge marges, relaatief makkelijk om binnen te komen.

Geef een reactie

