Discriminatie op de weg

fietserEr is een groep verkeersdeelnemers die consequent alle verkeersregels aan haar laars lapt. Een groep die overlast veroorzaakt, de verkeersveiligheid in gevaar brengt en om haar falen aan te tonen doet de overheid er niets aan.

Iedereen kent ze wel, enkele voorbeelden:

  • Het negeren van een rood stoplicht,

  • Geen signaal afgeven bij afslaan,

  • Geen handhaving van de staat,

Uiteraard praat ik over de meest asociale groep die er maar bestaat: fietsers. Het tuig dat Nederland onveilig maakt, dat onplezierig ruikt en dat zogenaamd altijd onschuldig is. Beschermt door de wet omdat ze een zwakke verkeersdeelnemer zijn, hetgeen resulteerde in een gelegaliseerd asociaal gedrag waar de tv & film familie Flodder nog van kan leren.

Als slechtziende kan ik helder zijn: schiet ze maar gewoon door de knieschijf. Laat ze maar structureel afleren wat ze nou doen. Ik begrijp boze automobilisten heel goed: als ik loop wacht ik bij een rood stoplicht tterwijl fietsers dit compleet aan hun laars lappen.

Mijn probleem is niet eens dat ze op de stoep fietsen, hun hand niet uitsteken en ga zo maar door. Mijn probleem is iets anders: hun bijzondere positie in de wet en dat de overheid er niets aan doet.

Neem de gemiddelde supermarkt, het asociale deel der land welke zich op de fiets verplaatst, rijd over de stoep en noemt hun die zich keurig aan de wet houden asociaal. Immers wilt de fietser over de stoep, terwijl er doorgaans een aparte strook voor ze is: een fietspad.

Als fietsers betrokken zijn bij een ongleuk dan zijn ze per definitie onschuldig. Wat ze ook gedaan hebben, ze zijn onschuldig en de automobilist is schuldig. Hetgeen vrij raar is en het zorgt er waarschijnlijk voor

De Politie handhaaft de wetten niet effectief naar fietsers toe. Een automobilist die door rood heen rijdt krijgt terecht een boete. Een fietser? Die krijgtn iets? De Politie handhaaft ook niet. Ze laten het gewoon gebeuren.

Ik begon hier ooit over tegen een Politie agent. Die zei dat hij dan in een uur een bonnenboekje had volgeschreven. Ik stond perplex: bonnenboekje? Geen tablet, smartphone etc.? De NMBS heeft een effectief en efficient iets om kaartjes in de trein uit te printen.

Nou moet je jezelf realiseren dat niet ieder NMBS station een loket heeft waar je een kaarjte kunt kopen. Tel hierbij op dat ongeveer ieder Belgisch dorp een treinstation.

Maar er is, naast het gebrek aan innovatie bij de Politie (dat is maar een heel klein probleem bij deze incompetente organisatie), een veel groter probleem: een Politie agent maakt een simpele keuze omdat er geen zin in is, omdat dit het imago negatief beinvloed.

Nou is het volschrijven van een bonnenboekje niet de natte droom van de pr afdeling van de Politie. Eerder een nachtmerrie. Maar discrimineer je dan niet de niet fietsers en iedereen die door het CJIB afgeperst wordt van het geld welke met hard werken verdiend is? Welke onder dreiging van geweld ingepikt worden. Eigenlijk hoe de maffia werkt.

Advertenties

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s