Dit kan toch niet waar zijn

bankencrisisFinanciële boeken zijn niet populair? Dit boek zeer zeker wel. Een boek dat analyserend uitlegt wat er fout gaat. Althans, waarom het komt dat we weer een grote financiële crisis krijgen.

Voor iedereen die zich afvraagt hoe dingen kunnen gebeuren en niet zozeer geïnteresseerd is in het veroordelen van mensen, maar in het begrijpen van mensen: lees dit boek. Het boek toont aan wat er in de City of Londen, het financiële hart van Europa gebeurt en hoe de financiële crisis beleeft is en waarom dit opnieuw gaat gebeuren.

Dit boek verheldert hoe het kan dat dit zo’n kleine stukje grond zo belangrijk is en wat het anders maakt. Het toont aan waarom ik mij daar wel thuis voel en in Eindhoven of Nederland niet.

Wat mij verbaasd is het volgende: hoe komt het dat mensen die absurde focus niet verwacht hebben? Hoe kan het dat mensen niet door hebben dat een apenrots nog fatsoenlijk is in verhouding tot de Londense City. Zeker daar op de Canary Wharff, prive terrein en daarom ’s avonds voor vrouwen zeer veilig in tegenstelling tot andere delen van Londen, en wat alles veel belangrijker maakt: het is een wereld op zichzelf.

Wat je heel goed ziet is: iedereen gaat met dezelfde soort om, een soort die net zo denkt. die een vakantie naar Seychellen als normaal beschouwt, die kinderen op prive scholen plaatst en ga zo maar door.

Het boek toont aan dat er een eco cultuur ontwikkeld is, eentje waarin mensen snoeihard werken. Van 06.30 tot 21.00 is geen uitzondering en (het mooiste van alles) niemand wilt voor elkaar onder doen.

Voor iedereen die zich afvraagt waar ik ooit neerstrijk als ik iets in Europa zou doen die heeft hier, gedeeltelijk, het antwoord. Waar ik benieuwd naar ben is wat mijn blog lerzers hier van vinden. dingen als een huur van GBP 2,000 per maand, koffie van GBP 3,-.

Wat dat betreft is de Brexit ideaal, het zorgt voor een afname in vraag en dus is alles wat betaalbaarder geworden. Het is immers niets voor niets zo dat ik mijn holding in de Aziatsiche tegenpool geregistreerd heb.

Voor iedereen een simpele maar heldere vraag: zouden jullie in zo’n omgeving willen leven en waarom wel of niet?

Geef een reactie

