Een nieuw jaar

2017

Het is 2017. De Top2000 is voorbij. De schijnheiligste tijd van het jaar zijn we weer vanaf. we kunnen weer doorgaan. Nu is het tijd voor het ritueel van de goede voornemens en doelstellingen die we toch niet gaan realiseren. Tenzij je een rechte rug kan houden oftewel: zelf discipline hebt.

Nou heb ik enkele doelstellingen die je kan onder verdelen in enkele categorieën:

a.) Werk en zakelijk

b.) Prive

c.) Joyce Korsten

Nou ben ik vrij open over ongeveer alles. Daarom deze blog en ben ik zeer benieuwd hoe mensen een bijdrage kunnen leveren (laat een commentaar achter want ik lees ze allemaal).

Werk & Zakelijk

Onlangs heb ik HofProfit gelanceerd. Een webshop die mij in staat stelt meer zelf te verkopen, naast de kanalen van anderen. Het zal ook de naam van mijn radio programma zijn (daarover gaat meer komen later). De eerste maand is redelijk verlopen. HofProfit zal zich moeten ontwikkelen in meer dan een webshop met blog en podcast. Het radio programma zal op syndicaat gaan. Dat betekend dat 1 netwerk het over meerdere markten zal plaatsen. De samenwerking is al rond. Begin op iets meer dan 10% van de Amerikaanse huishoudens. Het plan erachter is wel aangepast, was geschreven op New York en die markt zit er net niet bij.

Het doel qua omzet is simpel: 400,000 USD wil ik als omzet realiseren. Moet vooral komen vanuit web sales, reclame verkoop en een fysiek project waar ik mee bezig ben.De marge moet minimaal 25% zijn. daar moet ik bij opmerken dat alles bij mij zo is opgezet dat alle kosten flexibel zijn (behalve jaarlijkse kosten holding en accountant welke bij elkaar begroot zijn en naar boven afgerond op $ 200 per maand).

Met Aspectus loop ik hopeloos achter in het verzamelen van belangen. Dat is verder het hoofd doel. Alle winsten worden geïnvesteerd. Inspelende op de voordelen die de Brexit oplevert en de toenemende internationale spanningen.

Privé

Privé is het simpel. 2017 Is het jaar dat ik waarschijnlijk mijn Nederlandse staatsburgerschap opgeef. Of in ieder geval een tweede paspoort zal verkrijgen. Er zijn dure opties en dankzij wat familiebanden zijn er ook makkelijke opties.

Dit zal ook het jaar zijn van samenwonen. Immers is een nieuwe omgeving alleen niet genoeg om je leven te veranderen. Al dat half sappige gedoe heb ik niets mee.

Ik zal ook nieuwe talen leren. Mandarijn en Manx Gaelic staan op mijn lijstje. Het eerste ben ik mee bezig, dankzij de Chinese Pod. De tweede nog niet. Denk dat ik een zomer cursus ga doen en dan wat langer blijf. Genoeg contacten.

Joyce Korsten

Het probleem met Joyce Korsten is nog steeds niet opgelost. een spijtig iets. Ik heb zo’n idee dat een gesprek, van mens tot mens, een hele hoop problemen zou oplossen. Maar goed, voor een gesprek heb je twee partijen nodig. Daar Joyce Korsten tot op heden niet in staat is geweest interne verzoeken op te volgen heb ik ook geen hoop op een fatsoenlijke oplossing. Pijnlijk, dat is dan de zorg in Nederland.

Mijn doel voor 2017 is simpel: een bevredigende oplossing realiseren die mij op het gebied van reizen niet beperkt.

Indien noodzakelijk gaat het een peperdure en jarenlange gerechtelijke procedure worden. Liever niet. Maar of dat voorkomen zou kunnen worden weet ik niet.

Immers is Nederland wel het land waar journalisten doodgeschoten worden. Waar je afgeslacht kan worden als een varken, alleen omdat je kritisch bent over een religie. Helaas is Nederland het land waar je als klokkenluider altijd verliest. Helaas is Nederland het land waarin je jezelf benadeeld indien je opkomt voor je land en spionage meld. Nee, Nederland is ongetwijfeld een pracht land. Helaas is Nederland het land waar leden van de Waffen SS hun Nederlanderschap ontnomen is (geweldig) om het daarna tegen een paar procent van je jaar inkomen terug te kopen. Verkoop dan gewoon een Nederlands staatsburgerschap aan iedereen.

Van Nederland heb ik mijn buik vol. Het land is niet mijn land. Ik ben er helaas geboren, ik ben er niet gemaakt en ik denk niet zoals men in Nederland doet. Ik denk niet bekrompen, intolerant noch sympathiseer ik met terrorisme of geweld.

Wat zijn de doelen van mijn blog lezers in het nieuwe jaar?

Geef een reactie

