Joyce Korsten: een uitnodiging

Beste Joyce,

Ongetwijfeld lezen jij en je collega’s dit blog bericht. Omdat op eerdere contactpogingen door jou noch je collega’s gereageerd is (interview aanvraag afdeling communicatie is de uitzondering) leek het mij verstandig tot jou te schrijven op een methode dat ik zeker weet dat jij het leest.

Ik zou je willen vragen enkele dingen te verhelderen. Doe dat maar als reactie hieronder. Transparantie heeft voordelen en ik begrijp heel goed dat dit niet iets is wat jullie wensen. Gelukkig is er vrijheid van meningsuiting en vrijheid van nieuwsgaring.

a.) Wat wil je precies bereiken. Spreek dit gewoon eens uit. Ik heb je bijna 9 maanden geleden gecontacteerd hoe jouw zorgen weggenomen konden worden. Geen reactie op gehad. Falen van jouw kant of zijn de zorgen gewoon schijn en doen jullie niets meer dan burgertje pesten?

b.) Hoe zie jij dit dossier opgelost worden? Er zijn tal van oplossingen denkbaar. Ik zal je een geheimpje vertellen: ik geef mijn Nederlandse staatsburgerschap na de verkiezingen op.Hetgeen jouw mogelijkheden tot verdere intimidatie ernstig vermindert.

c.) Wat is jouw BIG registratie nummer? Je mag aangifte van smaad doen zoveel je wenselijk acht. Dan moet je wel kunnen aantonen dat ik, moedwillig, kwaad over jou schreef. Is de waarheid of een verslag van onderzoek doen dat?

d.) 13 Jaar geleden sloot de Nederlandse staat 2 journalisten van De Telegraaf op. Is dat wat je met mij voornemens bent? Er is een uiteindelijke en definitieve uitspraak: de Nederlandse staat ging te ver. Wil je echt dat dit dossier 13 jaar blijft slepen en spelen? Fine by me.

e.) Meermalen heb ik je uitgenodigd om met jou, op neutraal terrein, een kop koffie te drinken. Daar heb ik nooit antwoord op gehad. Is best, maar waarom dan proberen met intimidatie en halve Tweede Wereldoorlog technieken contact te krijgen? Of denk jij positief terug aan de Tweede Wereldoorlog? Laatste hoop ik van niet.

f.) Vandaag gaat het contract voor radio zendtijd retour. De knoop is doorgehakt. Zou je zo vriendelijk willen zijn om te laten weten of je een interview wilt geven? Moge jij op een ongemakkelijk idee komen: productie maatschappij zit in de usa en uitzending in de usa. Vrijheid van meningsuiting is daar (terecht) een groter goed.

g.) Ik heb morgen een vliegticket weg. Papierwerk voor meerdere werkvisa loopt (dit gedoe maakt sommige wat uitdagender en dan is een snel alternatief gewenst. Uitgevende organisatie behandelt mijn aanvraag met voorrang (waarvoor dank!)).

Zullen we eens iets proberen: we gaan met elkaar in gesprek en we gaan kijken welke oplossing voor beide wenselijk is?

Ik zal morgen een rectificatie over enkele foutjes schrijven. Gewoon omdat het netjes is en het toont dan meteen het gelijk van de rest aan. Probeer eens zonder intimidatie te leven.

Doen wij nog een kop koffie of is dat te moeilijk voor jou?

Met vriendelijke groet,

Lodewijk Hof

06 53 99 70 50

@lodewijkhof

Geef een reactie

