De zaak Joyce Korsten: in verzet

win_20170124_14_29_55_pro

Joyce Korsten is boos op mij. Ze kan niet tegen e waarheid en heeft voor een frontale oorlog gekozen. Een betreurenswaardig iets. Ze had ook zinnigere dingen kunnen doen met haar leven. Ze zou een beroep buiten de overheid kunnen leren, ze zou haar verhaal kunnen schrijven en ga zo maar door. Misschien is een tweede taal leren iets voor haar. Maar dat doet ze niet, jammer.

Onlangs was ik in Den bosch. Een stad die wat mij betreft zwaar overschat wordt.  Het winkelcentrum / centrum is niets meer dan hetzelfde samenraapsel van landelijke ketens. Ze zouden daar echt iets unieks moeten doen.l maar goed, dat gebeurt niet.

Maar er zijn belangrijkere dingen. De Officier van Justitie is tot de conclusie gekomen dat de waarheid schrijven smaadschrift is. Moet de OvJ zelf weten. Wat mij wel kan schelen is dat ze mij een boete heeft opgelegd. Een totaalbedrag van EUR 350,- exclusief 9 euro administratiekosten. Ik die de overheid gaat betalen: echt niet..

Dus even snel voorkomen dat dit moet gebeuren. Bovendien stond een bezoek aan het Paleis van Justitie nog op mijn bucketlist. Kan ook weer afgestreept worden. Ik heb daar formeel verzet aangetekend. Oftewel: ik ben het niet eens met de Officier van Justitie en ik wil naar de rechter. DAt is iets wat het OM wilde voorkomen. Oftewel: zeg dat je schuldig bent en klaar. Mooi niet. Gewoon dagvaarden. Die dagvaarding dan scannen en naar de media. Frontale oorlog beantwoord je toch met een frontale oorlog? Alleen zal de overwinnende krijgsheer pas ten strijden trekken als de eindoverwinning verzekerd is. In het defensief gedrongen worden is dan geen verkeerd iets. Rustig de eigen positie versterken en snoeihard terugslaan. Mits binnen de wet, uiteraard.

Mijn verzet is gebaseerde op de volgende punten:

a. Ik ben niet verschenen en mijn vertegenwoordiging is ook niet geweest. conform eigen informatie van het OM moet de dagvaarding volgen. Misschien een rare veronderstelling, maar je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen en is het fout te veronderstellen dat de staat zich aan de eigen richtlijnen en beloftes zal houden. Of is dit gewoon (weer) een mooi teken van de complete incompetentie van de Nederlandse staat en het Openbaar Ministerie? Als Joyce Korsten een indicatie mag zijn over het niveau van Nederland dan geef ik iedere hoop op een toekomst in Nederland op.

b. Ik beken geen schuld. Oftewel: de door het OM gekozen methode is foutief geweest. Duidelijk bewijs van verkeerd handelen der overheid. Iets wat (helaas) de standaard bij de overheid is.

c. Joyce Korsten heeft nooit gereageerd op prive uitnodigingen. Wat mij betreft was dit hele dossier met een kopje koffie (op neutraal terrein) opgelost. Maar voor een gesprek heb je twee partijen nodig en als de andere niet wilt.

d. Joyce Korsten is meermalen om imput gevraagd. Bij de communicatie afdeling van haar werkgever (Novadic Kentron) is een interview aanvraag ingediend. Dit is (helaas) geweigerd. De reactie staat op deze weblog.

e. Ik heb niet moedwillig kwaad geschreven over Joyce Korsten. Ik heb niets meer dan de waarheid geschreven en als die te confronterend is dan moet ze haar eigen maatschappelijk kompas aanpassen.

Het is, uiteraard, een totale verspilling van tijd en geld bij iedereen. Maar ja, daar is niets aan te doen. Immers is kunnen nadenken of fatsoen geen vereiste voor Joyce Korsten.

Let the fun begin!

 

Geef een reactie

