Verkeer in Eindhoven

afbeelding002

Eindhoven is de vijfde stad van Nederland. Het verkeer is, op zijn zachtst gezegd, een pure ramp. De snelste methode Eindhoven door is gewoon per benenwagen. Ik heb morgen een afspraak in Eindhoven om rose te pimpelen. Niet iets waar ik naar uit kijk.

Verkeer in Nederland is zowiezo een ramp. Deze foto heb ik genomen toen ik in de trein zat, met een nieuwe levering van mijn dealer. Alhoewel ik snel aan het minderen ben. Op het moment doe ik nog maar 3 koppen koffie per dag.

Het beleid in Eindhvoen is heel simpel. Men geeft een honderd miljoen euro uit aan het HOV2 project. Dat betekend dat de drukke verkeersaders verkleind worden. Die ruimte is voor een busbaan. Dan kan de bus (die buiten de spits om toch leeg is) sneller op een bestemming komen.

Niemand is, bij mijn weten, tegen openbaar vervoer. Ik ben er als slechtziende van afhankelijk. Maar dit slaat nergens op. Wat ze zouden moeten doen is het volgende:

a. Stop met de aanleg van HOV2,

b. Ontlast de drukke trein en zorg voor binnenlandse vluchten van Eindhoven Airport naar Schiphol,

c. Besteed trein lijnen aan om internationale verbindingen te realiseren (zoals ik in mijn podcast beschreef)

d. Stop met het pesten van de automobilist en ga op voorhand bedenken wat de gevolgen zijn,

Wat denken mijn blog lezers ervan? Hoe zien jullie de problemen qua mobiliteit opgelost worden?

 

Geef een reactie

