Moord

logo-eindhoven

Onlangs was er verschrikkelijk nieuws. Iemand die al 15 jaar vast zat in een TBS kliniek . Een verschrikkelijk iets. Geweld is altijd fout. Dat iemand 15 jaar in een TBS kliniek vast zit toont voor mij het failliet van dit systeem aan. Genezing is duidelijk mislukt.

Ik geloof heilig in de vrijheid van meningsuiting, maar ik heb een volledige afkeer van iedere vorm van geweld. Ik stel mijzelf echter een hele hoop vragen. Om te beginnen: hoe kom je in een tbs kliniek aan een steekwapen?

Hoe kan het dat iemand zo land in behandeling is? Als je iemand niet kan genezen dan is het gebruiken van de organen voor een ander niet beter? Maar goed, dat doen we in Nederland helaas niet. Immers hoe gaat iemand na 15 jaar behandeling genezen worden?

Het was voor mij een verbazingwekkend iets dat dit niet in Eindhoven is gebeurt. In de Eindhovense TBS kliniek De Woenselse Poort zijn vuurwapens verkrijgbaar. Hoe die daar komen weet ik niet. Ik heb wel het gevoel dat ongeveer iedereen een wapen heeft behalve ik. Een zorgwekkend iets.

Bij de woenselse Poort is het simpel. Er is geen gediplomeerd personeel, grote tekorten op alles en operationeel werkt het niet. Ze doen daar teveel. Het is spijtig dat men zo’n slecht functionerende organisatie niet gewoon opdoekt.Met een beetje geluk had dan iemand nu nog geleefd.

 

 

Geef een reactie

