Belasting aanvechten

woz

Onlangs publiceerde ik een blog op een beleggerswebsite. Deze is hier te lezen: http://www.beursblik.nl/columns/woz-heffing-aanvechten-loont-lodewijk-hof.html. De blog is erg tericht op beleggers en daarom is het wat financieel.

Gemeenten klagen al jaren over dit soort praktijken. Het kost ze een hele hoop geld, geld dat ze anders beter voor andere doeleinden kunnen gebruiken. Eigenlijk is het niets meer dan huilen. ambtenaren worden aangepakt en daar kunnen ze niet tegen.

Ik vraag mij altijd af waarom ambtenaren iets niet in 1 x goed kunnen doen. als ik de gemeente Eindhoven neem dan zie je dat de gemeente Eindhoven de woz procedures uitsluit van de klachten en problemen die de gemeente moet behandelen. Een mooi voorbeeld van het manipuleren van de data. Iets waar overheden zeer goed in zijn.

Dit jaar is inmiddels de woz aanslag aangevochten. Gewoon omdat het weer kan en waarom niet. Daarnaast willen ambtenaren mij pakken en heb ik een strategie ontwikkeld om de gemeente keihard terug te pakken. Laten we zeggen dat het inbrengen van een ananas in een anus, waarschijnlijk, comfortabeler is dan wat ik de komende jaren in de planning heb. Ja, jaren. Dit geintje gaat 5 a 10 jaar duren en ik ga geen enkel gevecht aan dat ik niet kan winnen.

In de tussentijd ben ik heel simpel, iedereen die vastgoed bezit zou dit jaarlijks moeten doen. Het kan wat geld besparen en wie betaalt er graag de belasting? Waarom niet simpelweg iets in 1 x goed doen?

Bewaren

Geef een reactie

