De duiven die uit vliegen

eindhovense grootheidswaanzin.jpg

De duiven die uit vliegen. Doet misschien denken aan kinderen die het huis uit gaan, maar ik dacht meer aan al die beroeps politici die simpelweg een functie doen als tijdelijke invulling. Ze dienen immers de publieke zaak, oftewel: ik weet niet wat ik beter kan doen met mijn leven en zelfmoord ben ik te laf voor.

Eindhoven heeft een zeer links college. Het college is samengesteld uit een bijzondere mix. Van VVD tot SP, je treft het in het Eindhovense college aan.

Inmiddels is het halve college vervangen. Immers was er een betere mogelijkheid in hun carriere. Niets mis mee. Maar waarom ga je dan in zo’n college zitten. Immers was men totaal niet loyaal aan de stad en haar inwoners. Niets mis mee, ik ben loyaal aan  mijzelf. Echter dien ik de publieke zaak niet. Ik dien mijzelf en niemand anders.

Ik heb er niets op tegen dat mensen weg willen bij hun baan. Sommige zitten er ook al heel lang en zijn daarmee Olympische Kampioen eelt kweken met niets doen. Wat ik mij dan afvraag: als je de rit niet wilt afmaken, waarom doe je het dan? Of zijn mensen die in het college zitten niet in staan om vooruit te denken?

 

Geef een reactie

