Liscense to kill

liscense to kill

James Bond gaat op de goede oude wraak tour. Om een hele simpele reden: Felix Leiter krijgt onaangenaam bezoek na zijn bruiloft. Zijn vrouw wordt (zoals eerder bij James Bond) vermoord. Felix verliest zijn voeten en krijgt (weer0 een aanvaring met een haai. Welke weer tot een additionele noodzaak aan ledematen realiseert.

Wat mij opvalt is de methode waarop de drugs verwwerkt wordt. Niet een amateuristische fabriek, zoals nu naar het schijnt gebeurt, gewoon professioneel opgezet wordt. Gewoon een flinke fabriek, goede organisatorische operaties en het wegwerken van bureaucratische maatregleen. Of anders gezegd: wetten.

Ik praat drugshandel en de vervaardiging niet goed. Maar hoe men het aanpakt is wel indrukwekkend. De drugs smokkelen middels benzine ljkt mij de moeite van het onderzoeken waard. De reden is heel simpel: wie controleert het. Wie controleert een vrachtwagen die met brandstof rijdt? Dat is toch gewoon?

Ik hoop dat de Politie hier wat op bedacht heeft. Nou praten we over de Politie en dus heb ik weinig tot geen vertrouwen in zoiets. Maar: wat niet weet wat niet deert. Daarnaast hoef ik niet alle details te weten.

Ik ben er geen tegenstander van om de grote drugsjongens in de wereld levend te cremeren. Vervolgen en al dat gedoe geloof ik maar matig in. Dit zijn de mensen die iets, wat ik overigens ook doe, overwegen en dan wel of niet gaan doen. Dan helpt een gevangeniscel niet. Een tbs behandeling ook niet. Het is natuurlijk wel zonde, van de organen.

Geef een reactie

