Mijn hart stond stil

WIN_20170317_11_30_10_Pro

Ik heb een conflict met de gemeente Eindhoven. Dat is niet zo bijzonder. Als je slechtziend bent, je eigen geld verdient, mensen in je hart hebt gesloten en daarvoor zorgt (beperkt en financieel) dan ben je bijzonder. Dat snap ik heel goed, immers is Eindhoven de stad die meer en meer een getto aan het worden is, geeft de gemeente meer geld uit dan dat er binnen komt (niet verstandig) en zegt de Burgemeester bij Omroep Brabant dat het stemmen tellen op amateuristische methode is gebeurd.

Op 12 januari dacht men even hun gang te kunnen gaan en was intimidatie en de dreiging met geweld de nieuwe methode van werken. Moet de gemeente zelf weten. Heeft nooit gewerkt en zal nu ook niet werken. In het beste geval komt het tot een snelle oplossing. In dit geval is het simpel: de oorlogsverklaring is beantwoord. Hier zit een cruciaal verschil in. Ik bestudeer al vele jaren strategie, oorlogtactieken en leiders. Zo zal de overwinnende krijgsheer pas ten strekken als de eindoverwinning is gewaarborgd.

De verdediging moet geschikt zijn, de dossiers moeten op orde zijn en de zwakke plekken van de vijand moeten volledig uitgeput worden. Het is oorlog en ik ben enkele maanden geleden ten strijden getrokken. Oftewel: ik had een meervoudige strategie om de eindoverwinning te waarborgen. Fijn voor mij, slecht voor het ambtelijke apparaat.

Meerdere beroepen op de wet Openbaarheid Bestuur hebben interessante informatie opgeleverd, maar nog niet alles wat boven tafel moet komen. Gebeurt later wel. Moet alleen de rechter (of rijdende rechter) zijn ding over zeggen.

Enkele maanden geleden kreeg ik een email van Moniek van Meijl. Die vrouw kwam in mijn leven nadat ik een klacht had ingediend tegen drs. Annemarieke van der Lee (in het geval van een typo mijn excuses) en zei moet die beoordelen. Moniek van Meijl kan je het beste omschrijven als een mens waar je niet naast wenst wakker te worden, het soort mens waar het ambtelijke geur en denken vanaf druipt. Inderdaad: lui zweet. Maar ze kan er niets aan doen dat ze leeft, heeft ze nooit om gevraagd.

Nou draait het mij niet om Moniek van Meijl. Ze is slechts een ambtelijk radartje binnen een organisatie die inherent slecht is. Zei of een van haar collega’s stuurde mij recentelijk een email (ik weet niet wie daar het een standaard en geanomiseerd email adres is). Daarin stond een zin die op vrijdag mij bijna een enkele reis naar de dood gaf. Mijn hart sloeg over.

Daarin schreef men iets heel simpels: ik heb geen paspoort. Dat is schrikken. Even controleren, mijn paspoort is tot 2025 geldig. Zou het ingevorderd zijn? Ik heb geen bericht of bevel daaromtrent ontvangen. Maar even controleren. Dus hup, contact opnemen met iedereen die een paspoort kan invorderen. AIVD, Politie, Ministerie Justitie, Gemeente Den Haag, Ministerie Buitenlandse Zaken, Ministerie Defensie. De eindconclusie: hun wisten van niets. Goed,ik ben bij iedereen in the picture.

Mijn probleem is niet eens dat er bij de gemeente Eindhoven incompetente mensen rond lopen. Immers waar verwacht je die mensen? Bovendien doen ze bij de gemeente Eindhoven erg weinig schade. Ik heb ze liever daar rondlopen dan in een ziekenhuis. Nou ja, nog liever heb ik competente ambtenaren. Maar dat is onrealistisch. De mensen waarvoor iedere zichzelf respecterende ouder zich 3 x omdraait in zijn graf moeten ook ergens werken.

Het ergste van alles is dat de gemeente Eindhoven dit soort dingen extreem simpel kan controleren. De overheid heeft een systeem genaamd CIDUWEB. Dat systeem is de natte droom van de KGB en de doodsangst van iedereen die een geoznd verstand heeft. Het systeem is simpelweg alles wat de staat over iemand heeft. Geboorteaktes, belastingaanslagen, Kinderbescherming, boetes, Politie aantekeningen, kopien paspoorten, visa die je hebt gekregen. Iedere gemeente kan daarin. Wat ik mij dan afvraag: als je zo’n pracht systeem hebt waarmee je privacy vermoord: waarom gebruik je het niet? Had mij een overslaand hart bespaart.

Inmiddels is het helder: een simpele overwinning op de vijand is niet genoeg. Ik moet extra voorzorgen nemen om mijn leven in veiligheid te stellen. Dat is geen probleem, daar zijn methoden voor. Ik geloof, mede daarom, in vuurwapens voor iedereen. Helaas mag dat niet in Nederland.

 

Geef een reactie

